De artikelen

DotsInMinds, in het brein van de digitale consument (2)
Bernard Cools Bernard Cools

DotsInMinds, in het brein van de digitale consument (2)

In dit artikel behandelen we de resultaten, het vervolg van de analyses en de conclusies van onze enquête over de rol van de digitale media in het leven van de consumenten. We hebben het hieronder over de reclameformaten en ook over de zoekopdrachten waarvoor Google het belangrijkste kanaal vormt.

Lire la suite
DotsInMinds, in het brein van de digitale consument (1)
Bernard Cools Bernard Cools

DotsInMinds, in het brein van de digitale consument (1)

Digitaal is een deel van ons leven geworden. Van de ongeveer 10 uren die Belgen van 16 tot 64 jaar dagelijks besteden aan het gebruik van media, benaderen alle activiteiten op onlinekanalen 6 uur per dag en sociale media zijn alleen al goed voor anderhalf uur per dag.

Lire la suite
Digitale transformatie of revolutie
Nicolas Magain Nicolas Magain

Digitale transformatie of revolutie

Nog zo'n modewoord dat we in onze marketingwereld (te?) vaak horen. Maar welke lading dekt deze vlag? In het algemeen verwijst digitale transformatie naar de veranderingen die verband houden met de integratie van digitale technologie in onze samenleving. Het aspect waarmee we ons vandaag bezighouden, is dat van de onderneming en wel rond een specifieke pijler.

Lire la suite
Mediabestedingen 2021 volgens Nielsen: ongelijk verdeeld herstel
Bernard Cools Bernard Cools

Mediabestedingen 2021 volgens Nielsen: ongelijk verdeeld herstel

De mediawaarde klom in 2021 duidelijk uit het dal in België, als we vergelijken met 2020. Gezien door de bril van Nielsen zou de stijging 17% bedragen ten opzichte van een jaar eerder; tegenover het ‘normale’ jaar 2019 blijven de cijfers ongeveer stabiel (1%). Uiteraard zouden de gegevens de hele markt moeten weerspiegelen, maar dat is al lang niet het geval voor digital, en nu ook niet meer voor de bioscoop.

Lire la suite
Podcasts: schijnt bedriegt
Bernard Cools Bernard Cools

Podcasts: schijnt bedriegt

Als je ervan uitgaat dat podcasts het digitale audiomassamedium van de toekomst is, heb je het misschien toch bij het verkeerde eind. Podcasts zijn vandaag immers het toonbeeld van diversiteit; bovendien is het tot dusver bijzonder moeilijk om ze anders dan globaal te meten en ze zijn een communicatievorm met een unieke diepgang.

Lire la suite
De digitale leefwereld van jongeren
Nicolas Magain Nicolas Magain

De digitale leefwereld van jongeren

Hier zijn uittreksels uit een studie van Apestaartjaren-onderzoek, een initiatief van Mediaraven, Mediawijs en de onderzoeksgroep imec-MICT (UGent). Tussen oktober 2019 en januari 2020 vulden 1000 kinderen uit de lagere school en 4255 jongeren uit het secundair onderwijs de online vragenlijst in.

Lire la suite

Vind de publicaties van Space hieronder:

Seen From Space

Space Trends

Space Essentials

Deel hier de topics waarover je meer zou willen weten: